Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Firleju

Instrukcja obsługi BIP

Instrukcja

Instrukcja użytkownika systemu BIP

SPIS TREŚCI

1. Informacje o biuletynie ................................................................................................3

1.1. Mapa serwisu ........................................................................................................................................3

1.2. Redakcja biuletynu ...................................................................................................4

1.3. Słownik skrótów .........................................................................................................................4

1.4. Historia zmian.........................................................................................................................................5

1.5. Statystyka odwiedzin..............................................................................................................................6

2. Menu Podmiotowe..........................................................................................................................6

2.1. Nazwa instytucji .....................................................................................................................................6

2.2. Struktura organizacyjna..........................................................................................................................7

2.3. Dokumenty.............................................................................................................................................8

2.4 Jednostki organizacyjne.........................................................................................................................10

2.5. Lista osób..............................................................................................................................................11

2.6. Oferty pracy..........................................................................................................................................12

2.7. Oświadczenia majątkowe......................................................................................................................14

2.8. Zamówienia publiczne/przetargi...........................................................................................................15

2.9. Rejestry środowiskowe .........................................................................................................................16

3. Odnośniki funkcyjne......................................................................................................................18

1. Informacje o biuletynie

1.1. Mapa serwisu

 

 

- zawiera informacje o strukturze systemu BIP. Wszystkie elementy menu

uporządkowane są w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym hyperlinkiem do

 

opisywanej pozycji menu – Rys. 1.

 

Rys.1 – Mapa serwisu przedstawiona w postaci linków do pozycji menu

 

1.2. Redakcja biuletynu

 

 

– zawiera podstawowe informacje o osobach upoważnionych do

redagowania informacji zawartych w systemie BIP. Element ten posiada wyszukiwarkę, za pomocą której

 

można odszukać poszczególnych redaktorów systemu – Rys. 2.

 

Rys.2 – Lista redaktorów BIP, wyszukiwarka

 

Aby wyszukać wybranego redaktora za pomocą wyszukiwarki, w pole „Szukaj” wystarczy wpisać

 

dowolną frazę opisującą dane redaktora, np. imię, nazwisko czy adres e-mail.

 

1.3. Słownik skrótów

 

 

– zawiera opis skrótów i pojęć używanych w systemie. Element ten posiada

wyszukiwarkę, za pomocą której można odszukać poszczególny skrót – Rys. 3.

 

Rys.3 – Lista skrótów

 

Aby wyszukać wybrany skrót za pomocą wyszukiwarki, w pole „Szukaj” wystarczy wpisać dowolną

 

frazę opisującą skrót, np. część opisu skrótu lub sam skrót.

 

1.4. Historia zmian

 

 

– element zawierający rejestr zmian wykonanych z poziomu panelu

administracyjnego systemu BIP. Umożliwia wyszukanie zdarzeń według osoby dokonującej zmian, typu

 

zdarzenia oraz daty wykonania zmiany. Rejestr zmian wykonywany jest automatycznie przez system i

 

administrator nie ma wpływu na zapisywane w nim informacje – Rys. 4.

 

Rys.4 – Historia zmian systemu BIP

 

Aby wyszukać wybrane zmiany za pomocą wyszukiwarki, należy odpowiednio wypełnić pola: typ

 

zdarzenia, imię i nazwisko oraz/i data od, data do. Wynik zostanie wyświetlony automatycznie po

 

wypełnieniu wybranych pól.

 

1.5. Statystyka odwiedzin

 

 

– zawartość tej zakładki wyświetla statystykę odwiedzin strony BIP z

uwzględnieniem wszystkich pod-stron. Zawarte w statystyce odwiedzin informacje rejestrowane są

 

automatycznie przez system BIP. Zestawienie wyświetlane jest w postaci ilości odsłon oraz stosunku

 

procentowego ilości odwiedzin danej zakładki w stosunku do całości serwisu. Domyślny sposób

 

wyświetlania: od największej do najmniejszej ilości odwiedzin – Rys. 5.

 

Rys.5 – Statystyki odwiedzin BIP

 

2. Menu Podmiotowe

2.1. Nazwa instytucji

 

 

– zawiera podstawowe informacje dotyczące jednostki administracyjnej, takie

jak dane teleadresowe, mapę z lokalizacją geograficzną jednostki oraz/i grafiki załączone przez

 

administratora biuletynu informacji publicznej – Rys. 6, Rys. 7.

 

Rys.6 – Dane teleadresowe jednostki

 

Rys.7 – Mapa lokalizacji

 

2.2. Struktura organizacyjna

 

zawiera hierarchiczną listę struktury organizacyjnej danej jednostki.

W celu uzyskania szczegółowych informacji o wybranej jednostce organizacyjnej należy wybrać z listy

 

odpowiedni link z nazwą wydziału. Zostanie wyświetlona informacja szczegółowa wydziału – Rys. 8.

 

Rys.8 – Szczegółowe dane wydziału

 

Element pozwala na wyświetlenie listy bieżących pracowników danej komórki organizacyjnej. W

 

tym celu należy rozwinąć przycisk '

 

Pracownicy

'. Dodatkowo można uzyskać również informacje o

pracownikach archiwalnych danego wydziału – Rys. 9.

 

Rys.9 – Lista pracowników wydziału

 

 

2.3. Dokumenty

 

zawiera publikacje dokumentów wraz z załącznikami w postaci listy nagłówków.

Element posiada wyszukiwarkę dokumentów. Po rozwinięciu menu '

 

Szukaj dokumentów

' można skorzystać

z kryteriów wyszukiwania, takich jak: tytuł dokumentu, znak, osoba wytwarzająca, data wytworzenia

 

dokumentu, stan dokumentu (aktualny, nieaktualny), wydział, dokładna data utworzenia dokumentu – Rys.

 

10.

 

Rys.10 – Lista dokumentów wraz z wyszukiwarką

 

W celu wyświetlenia zawartości dokumentu należy kliknąć w link zawierający jego nazwę –

 

wyświetlone zostaną szczegółowe informacje dotyczące dokumentu wraz z bezpośrednim odnośnikiem do

 

treści dołączonego pliku – Rys. 11.

 

Rys.11 – Szczegółowe dane dokumentu

 

 

2.4 Jednostki organizacyjne

 

 

– zawiera publikacje informacji o jednostkach organizacyjnych

podmiotu prowadzącego BIP. Element zawiera dane teleadresowe jednostek organizacyjnych oraz rejestry

 

zmian, czyli informacje o zmianach dokonywanych w poszczególnych wpisach – Rys. 12.

 

Rys.12 – Informacje o jednostkach organizacyjnych

 

Szczegółowe informacje dotyczące jednostki można uzyskać wybierając link '

 

więcej informacji

'.

Widok ten zawiera załączniki, informacje o pracownikach danej jednostki oraz listę dokumentów

 

opublikowanych przez jednostkę – Rys. 13.

 

Rys.13 – Szczegółowe informacje jednostki organizacyjnej

 

 

2.5. Lista osób

 

 

– zawiera publikacje informacji o osobach pełniących funkcje publiczne w danej

jednostce prowadzącej BIP. Element pozwala na wyszukiwanie osób według kryteriów takich jak: imię i

 

nazwisko, stanowisko oraz kadencja – Rys. 14.

 

Rys.14 – Lista osób

 

W celu wyświetlenia szczegółowych informacji (w tym oświadczeń majątkowych) dotyczących

 

pracownika, należy kliknąć w link zawierający imię i nazwisko pracownika – Rys. 15.

 

Rys.15 – Szczegółowe dane pracownika jednostki

 

2.6. Oferty pracy

 

 

– zawiera publikacje informacji o ofertach pracy na stanowiskach urzędniczych w

danej jednostce prowadzącej BIP. Element umożliwia wyszukiwanie ofert pracy według kryteriów takich jak:

 

wszystkie, aktualne, nieaktualne. Dodatkowo posiada funkcję wyszukiwania błyskawicznego według

 

podanej frazy – Rys. 16.

 

Rys.16 – Lista ofert pracy

 

Aby przejść do szczegółów wybranej oferty pracy należy kliknąć link z nazwą stanowiska.

 

Wyświetlone zostaną szczegóły oferty, będzie dostępna także lista wszystkich kandydatów ubiegających się

 

o pracę na danym stanowisku – Rys. 17.

 

Rys. 17 – Szczegóły wybranej oferty pracy

 

2.7. Oświadczenia majątkowe

 

 

– zawiera publikacje informacji dotyczących oświadczeń

majątkowych osób pełniących funkcje publiczne w danej jednostce prowadzącej BIP. Element umożliwia

 

wyszukanie oświadczeń pracowników jednostki według kolejnych lat lub kadencji – Rys. 18.

 

Rys.18 – Filtrowanie oświadczeń majątkowych

 

Oświadczenia majątkowe każdego pracownika dostępne są również w informacjach o osobach

 

zatrudnionych w jednostce – Rys. 19.

 

Rys.19 – Widok oświadczeń majątkowych w liście osób

 

W celu wyświetlenia treści oświadczenia majątkowego należy wybrać odpowiedni link z listy dostępnych

 

oświadczeń.

 

2.8. Zamówienia publiczne/przetargi

 

 

– zawiera publikacje informacji o zamówieniach

publicznych prowadzonych w danej jednostce prowadzącej BIP. Element pozwala na wyszukiwanie

 

przetargów na podstawie kryteriów takich jak: przedział czasu lub stan przetargu (aktualne, wszystkie,

 

archiwalne, unieważnione, rozstrzygnięte). Element ten pozwala na tzw. wyszukiwanie błyskawiczne –

 

przetargi wyszukiwane są na podstawie podanej frazy. W celu wyświetlenia szczegółowych informacji o

 

przetargu należy wybrać link zawierający tytuł zamówienia publicznego – Rys. 20.

 

Rys.20 – Lista przetargów

 

2.9. Rejestry środowiskowe

 

 

– zawiera publikacje informacji o środowisku (zgodnie z

Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22.09.2010r w sprawie wzoru oraz zawartości i układu

 

publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego

 

ochronie). Element posiada wyszukiwarkę rejestrów środowiskowych. Wyszukiwanie może odbywać się

 

według kryteriów takich jak: numer karty, rodzaj dokumentu, temat dokumentu, znak sprawy oraz filtr dat

 

– Rys. 21.

 

Rys.21 – Filtr/wyszukiwanie kart rejestrów środowiskowych

 

Kryteria wyszukiwania '

 

Rodzaj dokumentu' i 'Temat dokumentu

' dostępne są z list rozwijanych – Rys. 22.

Rys.22 – Wyszukiwanie słownikowe rejestrów środowiskowych

 

Rys.23 – Wyszukiwanie słownikowe rejestrów środowiskowych c.d.

 

W celu wyświetlenia treści rejestru środowiskowego należy wybrać link zawierający nazwę rejestru

 

– Rys. 24.

 

Rys. 24 – Lista rejestrów do wyboru

 

 

3. Odnośniki funkcyjne

ikona umożliwia odsłuchanie treści zamieszczonych na stronie przy pomocy wbudowanego

syntezatora mowy

wydruk bieżącej zawartości strony

zapis bieżącego widoku strony do pliku *.pdf

zmiana wielkości wyświetlanej czcionki

włączanie/wyłączanie wysokiego kontrastu

opcja przejścia do strony głównej systemu BIP (strona domowa)

formularz kontaktowy (kontakt)

informacje dla niepełnosprawnych (niepełnosprawni)

ostatnio dodane dokumenty (ostatnio dodane)

najczęściej oglądane dokumenty lub zakładki (najczęściej oglądane)

System umożliwia również wyszukiwanie treści na stronie z wyborem odpowiedniego filtru

(dokumenty, jednostki, przetargi, oferty pracy oraz oświadczenia).

System umożliwia wyszukiwanie zaawansowane z wyszczególnieniem kategorii: dokumenty,

przetargi, oferty pracy, osoby, jednostki organizacyjne – Rys. 25.

Rys.25 – Wyszukiwanie zaawansowane

System posiada panel administracyjny, pozwalający na zarządzanie publikowaną treścią serwisu.

Odnośnik do strony www.bip.gov.pl zawierającej informacje dotyczące systemu BIP.